Skip to main content
Oficiálna stránka verejnej správy SR Oficiálna stránka verejnej správy SR

Doména gov.sk je oficiálna

Toto je oficiálna webová stránka orgánu verejnej moci Slovenskej republiky. Oficiálne stránky využívajú najmä doménu gov.sk. Odkazy na jednotlivé webové sídla orgánov verejnej moci nájdete na tomto odkaze.

Táto stránka je zabezpečená

Buďte pozorní a vždy sa uistite, že zdieľate informácie iba cez zabezpečenú webovú stránku verejnej správy SR. Zabezpečená stránka vždy začína https:// pred názvom domény webového sídla.

Actuality

Správny krok v správny čas

Publikované 23 júla, 2025

Content

Pán Michal sa obrátil na jednu z našich poradní v momente, keď sa ocitol pod silným časovým aj finančným tlakom. Dostal totižto výzvu na úhradu nedoplatku od Centra právnej pomoci vo výške 135 eur. Lehota na úhradu bola len 15 dní, pričom výzva prišla tesne pred výplatou.

Na prvý pohľad išlo o relatívne nízku sumu. No dôsledky jej nezaplatenia by boli zásadné – pán Michal absolvoval oddlženie formou osobného bankrotu a tento nedoplatok predstavoval zvyšok nesplatenej pôžičky od Centra právnej pomoci. Ak by suma nebola uhradená včas, mohlo by dôjsť k zrušeniu oddlženia, čo by znamenalo návrat všetkých pôvodných dlhov, ktoré sa Michal snažil oddlžiť.

Situáciu komplikoval aj fakt, že spomínane Centrum klienta vopred upozornilo, že s ním neuzavrie žiadnu novú dohodu o splátkach. Počas pôvodného konkurzu bola už dohodnutá splátka vo výške 500 eur rozložená na tri roky, a preto nebolo možné dohodu opakovať.

Po dôkladnej analýze poradcovia PKP zhodnotili, že pán Michal dokáže okamžite uhradiť približne 30 eur z vlastných úspor a ďalších 30 eur si vie požičať. Zvyšnú čiastku vo výške 75 eur by bol schopný doplatiť hneď po pripísaní výplaty.

Poradcovia neváhali a kontaktovala Referát správy pohľadávok Centra právnej pomoci. Vďaka odbornému vysvetleniu situácie a preukázaniu reálneho plánu úhrady sa podarilo dosiahnuť dohodu o zhovievavosti – Centrum bolo ochotné počkať, ak bude klient aktívne spolupracovať a priebežne dokladovať všetky úhrady.

Pán Michal dodržal všetky záväzky. Do našej poradne nosil potvrdenia o platbách, ktoré boli skenované a bezodkladne zasielané do CPP. Finálna suma bola uhradená v dohodnutom termíne. A výsledok? Oddlženie ostalo v platnosti.

Tento prípad potvrdzuje, že aj zdanlivo malý nedoplatok môže mať vážne dôsledky. Zároveň však ukazuje, že kombinácia zodpovedného prístupu klienta a rýchleho odborného zásahu dokáže zabrániť návratu do dlhovej pasce. Správne rozhodnutie v správnej chvíli tak zachránilo pánovi Michalovi nie len financie, ale aj dôstojnú budúcnosť bez obáv z dlhov.

Publikované 23 júla, 2025