Správne sa brániť
Aktualizované 23 februára, 2025
Klientka prišla do našej bezplatnej poradne riešiť vlastný záväzok, ktorý nebola schopná uhradiť a z toho prameniacu frustráciu a nahromadený stres. Na úvodnom stretnutí bol aj preto prítomný okrem právnika aj psychológ.
Klientka sa ocitla v situácií, kedy sa telefonátom so sprostredkovateľskou spoločnosťou sídliacou v ČR zaviazala na úhradu peňažnej sumy za účelom získania novej práce. Klientka si však myslela, že túto sumu bude uhrádzať až po tom, čo jej prácu vybavia a bude mať pravidelný príjem.
Uvedená spoločnosť od nej však začala peňažnú sumu za sprostredkovanie aktívne vymáhať už od začiatku a teda ešte v čase, keď klientka nemala dohodnutú nijakú prácu a tým pádom ani príjem.
V tom čase poberala len príspevky z vdovského a invalidného dôchodku. Aj preto sa aktívne snažila nájsť si prácu, aby bola naďalej schopná hradiť mesačné výdavky, ako boli napríklad splátky úveru, nájom, telefón, či poistky.
Klientka sa prvotne snažila spoločnosť kontaktovať e-mailom sama so záujmom o dohodnutie splátkového kalendára na úhradu predmetnej peňažnej sumy. Spoločnosť jej však nevyhovela.
Pohľadávka bola postúpená na vymáhanie vymáhačskej spoločnosti sídliacej na SR, ktorá si k pohľadávke pripočítala aj ďalšie poplatky, čím celé náklady opäť narástli. Nakoľko klientka splácala mesačne pomerne vysoké splátky úveru, neostali jej peniaze na úhradu celej sumy naraz.
Na ďalšom stretnutí, po detailnej analýze dokumentov, boli spolu s právnikom spísané listy pre sprostredkovateľskú aj vymáhačskú spoločnosť. V listoch sa namietal okrem iného aj fakt, že klientka je ako spotrebiteľ slabšou stranou.
Poukázali sme na skutočnosť, že zmluva na diaľku musí byť uzatvorená v zmysle príslušných právnych predpisov písomne. Absentoval tým pádom právny nárok na vymáhanie pohľadávky od klientky a z toho dôvodu sa pohľadávka javila ako nedôvodná. Klientka ju tým pádom popierala v celom rozsahu a má za to, že ani nevznikla.
Po necelých dvoch týždňoch prišla klientke odpoveď zo sprostredkovateľskej spoločnosti, kde bola po posúdení prípadu faktúra stornovaná vedením. S uvedenou informáciou klientka prišla opäť do kancelárie bezplatnej dlhovej poradne s veľkou ľahkosťou a vďakou, nakoľko prvotne neverila, že sa podarí túto situáciu vyriešiť v jej prospech.
Pomohli sme jej ešte sformulovať e-mail adresovaný sprostredkovateľskej spoločnosti, v ktorom poďakovala za rozhodnutie a zároveň sa dopytovala, či o uvedenom rozhodnutí bola informovaná aj vymáhačská spoločnosť.
Spoločnosť klientku telefonicky obratom kontaktovala a ubezpečila, že vymáhanie je na základe stornovanej faktúry ukončené. Ku dnešnému dňu už klientka môže ľahšie spávať s vedomím, že ju neťažia žiadne vymáhané dlžoby.
Ak sa aj vy ocitnete v situácii, z ktorej neviete nájsť cestu von, neváhajte kontaktovať ktorúkoľvek z našich 46 bezplatných poradní po celom Slovensku. Pomocnú ruku Vám s radosťou podá právnik, ekonóm aj psychológ.
Aktualizované 23 februára, 2025